مرغ رست شده کلاسیک

دوشنبه 2 دی 1398
1:39
سعید اسکندری

نتیجه تصویری برای مرغ رست شده کلاسیک

مواد لازم

مرغ یک عدد
کره دو قاشق غذا خوری
نمک و فلفل، سیر دو حبه
کرفس دو شاخه
هویج دو عدد
پیاز متوسط یک عدد
یک لیوان آب یا اب سبزیجات

طرز تهیه مرغ

فر را با حرارت سیصد و پنجاه درجه گرم میکنیم.
مرغ را آب می کشیم و با دستمال خشک می کنیم و اون رو به مدت ۳۰ دقیقه بیرون از یخچال می گداریم تاحرارت مرغ با دمای اتاغ یکی بشه. بعد داخل شکم مرغ را کمی نمک و فلفل میپاشیم و با کرفس و هویج، سیر و پیاز پر میکنیم. پاهای مرغ را با نخ مخصوص به هم گره می دهیم و بالهای مرغ را با چوب دندان داخل بدن مرغ فرو می کنیم. کره نرم شده را با نمک و فلفل مخلوط میکنیم و به تمام سطح مرغ می مالیم. آن را داخل ظرف رست قرار میدهیم و کف ظرف را یک لیوان آب سبزیجات میریزیم تا مرغ ما داخل فر خشک نشود.من کمی رزماری اضافه داشتم که کنار مرغ گذاشتم. شما مجبور نیستید که رزماری استفاده کنید، ولی اگر سبزیجات مععطر دیگری داشتین می تونین از اونها استفاده کنین، البته اگر عطر اونا رو دوست دارین.

مرغ را حداقل برای مدت یک ساعت و پانزده دقیقه میپزیم. بعد با دما سنج دمای داخلی مرغ را اندازه میگیریم که باید صد و پنجاه درجه فارنهایت یا هشتاد درجه سانتیگراد باشد. آگر دوست دارید که سطی مرغ براق و طلایی شود یک قاشق کره را با یک قاشق عسل یا شکر قهوه ای مخلوط کرده و با برس روی مرغ می مالیم. شعله بالای فر را روشن می کنیم و برای مدت پنج تا ده دقیقه مپزیم. در این مدت باید مواظب بود که مرغ نسوزد.

طرز تهیه سس

یک قاشق غذاخوری کره را با یک قاشق غذا خوری آرد کمی تفت میدهیم. بعد یک لیوان آب مرغ که قبلا از کف ظرف رست جمع کرده ایم را به آن اضافه می کنیم. و مرتب به هم میزنیم تا سس به غلظت دلخواه برسد. نسبت یک لیوان به یک قاشق غذاخوری آرد بهترین غلظت را داراست.

این مرغ را با نان باگت فرانسوی و سبزیجات بخار پز شده در دیس مخصوص پذیرایی سر میز بگذارید



[ بازدید : 109 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آشپزخونه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]