کیک تیرامیسو انار

دوشنبه 23 دی 1398
19:19
سعید اسکندری

آرد نول 160 گرم
بیکینگ پودر یک و نیم قاشق چای خوری
پودر قند 40 گرم
تخم مرغ 6 عدد
شکر (نرم و دانه ریز) 160 گرم
وانیل شکری یک چهارم قاشق چای خوری
کره (ذوب شده) 45 گرم
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
پنیر ماساکارپونه 250 گرم
خامه قنادی (فرم گرفته) 250 گرم
سس انار یک چهارم پیمانه
شکلات چیپسی یک سوم پیمانه( اختیارى)
دانه انار برای تزیین

در قابلمه ای روی حرارت ملایم، 150 میلی لیتر آب انار و 50 گرم شکر بریزید سپس هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود

فر را از 15 دقیقه قبلی، روی حرارت 180 درجه سانتی گراد تنظیم و گرم کنید. سینی فر لبه بلند به ابعاد 35×30 سانتیمتر را با روغن مایع، کمی چرب کنید سپس روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. در ظرفی، آرد و بیکینگ پودر را مخلوط و دو بار الک کنید. در ظرفی جداگانه، پودر قند را دوبار الک کنید. زرده و سفیده تخم مرغ ها را از یکدیگر جدا کنید.
.
در ظرفی، زرده تخم مرغ، شکر و وانیلی را بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط کرم رنگ و کشدار شود، سپس کره را به آن اضافه و مخلوط کنید. در ظرفی جداگانه، سفیده تخم مرغ و نمک را با همزن برقی هم بزنید تا فرم بگیرد و جای پره های همزن روی آن باقی بماند سپس مخلوط زرده .تخم مرغ را به ان اضافه کنید و با لیسسک هم بزنید. مخلوط آرد را به تدریج به ان بیافزایید و با لیسک هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. مخلوط را در سینی فر بریزید و با کاردک آن را به طور یکدست پهن کنید.سینی را 25 دقیقه در طبقه وسط فرا گرم شده، قرار دهید تا بپزد. پسی از این مدت، سینی را از فر خارج کنید و بگذارید 30 دقیقه استراحت کند تا خنک شود. در این فاصله در ظرفی، پنیر ماسکارپونه و پودر قند را بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا فرم بگیرد سپس خامه فرم گرفته را به آن اضافه کنید و هم بزنید. کیک را از سینی جدا کنید و آن را از طول به 3 قسمت مساوی برش بزنید. با قلم موی مخصوص آشپزی، روی هر کدام از لایه ها را به سس انار آغشته کنید. یک لایه از مخلوط پنیر ماسکارپونه را روی آن بمالید. شکلات چیپسی و مقداری دانه انار را روی آن پخشی کنید و لایه دیگری از کیک را روی مواد قرار دهید. این کار را مجدداً تکرار کنید سپس با لایه نازکی از مخلوط پنیری، کیکا را آسترکشی کنید و 2 ساعت در یخچالی قرار دهید.

روی کیک را با بقیه مخلوط پنیری رویه کشی کنید و با دونه هاى انار تزیین کنید.


منبع: cookcook2


[ بازدید : 119 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آشپزخونه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]